Články o radarech a antiradarech
Reklama
Oficiální zástupci výrobců pro ČR
Sponzor

Stinger DSI Computer

05. 02. 2012

Tentokrát jsme pro Vás testovali antiradar, který se napevno zabudovává do vozidla – Antiradar Stinger DSI – propracovanější verze antiradaru Stinger. Jednodušší verze se nazývá Stinger Card, ale o té někdy jindy… Stinger DSI je novinku na českém trhu, která by měla být konkurentem antiradaru Beltronics STi-R Plus nebo ostatních HIGH-END antiradarů.

Když se nám dostal Stinger poprvé do rukou, byli jsme trochu překvapeni designem – obrovský reproduktor (na šířku 13cm), velký display, řídící jednotky, které včetně připojené kabeláže mají skoro 20cm šířku, mnoho zbytečných kabelů atd. Abychom rozměry pouze nekritizovali, výhodou je relativně malá radarová anténa, která se dá velice snadno umístit do čelní masky vozidla. Konkurenční radarové antény se však většinou umísťují také bezproblémově, takže tato výhoda vlastně není až takovou výhodou. Kam bychom v autech namontovali obrovský reproduktor, velké řídící jednotky, a hlavně, kam bychom dali zbytečně velký display, který má rozměry 10 x 5 x 3 cm, nám opravdu není jasné. Je černobílý a jeho jas se navíc nedá ztlumit, takže Vás v noci oslňuje. Nejsme si také jisti tím, zda by lidé, kteří dnes žádají zejména skrytou montáž, chtěli mít v autě něco tak extrémně viditelného jako je tento display s designem, který byl aktuální zhruba před 10 lety. Výrobce se chlubí tím, že je display lehce odnímatelný z panelu, ale k čemu je to dobré, jsme nezjistili. Dokonce, pokud je hlášen poplach a vy display sundáte, reproduktor dále hlásí poplach a nelze jej zastavit, což by mohl být problém zejména při policejní kontrole v cizině.

Tento antiradar obsahuje GPS modul s databází, takže Vás upozorní také na úseková měření a další body uložené v databázi, což je jeho výhodou oproti levnějším modelům. Problémem však je, že má jen českou a to ještě velmi nepřesnou databázi, která prozatím nelze nijak aktualizovat, takže Vám v zahraničí a mnohdy ani v ČR nepomůže. Předností Stingeru je jeho detekce radarů, která je srovnatelná s levnějšími produkty Beltronics. Trochu problém je s falešnými poplachy. Těch jsme měli poměrně dost, někdy se také stane, že reaguje na orientační cedule, které pouze sdělují Vaši rychlost (a vysílají v úplně jiných pásmech, takže by detekovány být neměly). Skutečnost je to velmi nepříjemná, protože tyto cedule jsou poslední dobou téměř v každé vesnici.

Hlavní „výhodou“ oproti konkurenčním antiradarům je údajně tzv. „spektrální analyzátor“, který na displeji zobrazuje frekvenční pásma a intenzitu jednotlivých signálů. Zajímavé však je, že spektrum grafu je sdíleno oběma hlavními radarovými pásmy (Ka – 34,0GHz a K – 24,125GHz), přičemž obě tato pásma se vtěsnala přes sebe do jednoho grafu a při detekci dvou signálů, které spolu nemají nic společného, tedy vidíme na grafu „čáry“ těsně vedle sebe a jejich pozice tak zjevně neodpovídá. Nedalo nám to a po důkladných sledováních a testech v komoře, kam nemá přístup cizí signál, jsme dospěli k názoru, že „šumová data“ jsou v grafu generovaná náhodně, protože se na místě bez rušivých signálů nezměnila. Zobrazení „čáry“ detekovaného radaru je tedy vlastně jen analogovou obdobou frekvence zobrazované u konkurenčních produktů a ani to nefunguje jak má, protože většinu radarů Stinger hlásí na jedné stejné frekvenci 34,999GHz. Na této frekvenci však radary ve skutečnosti rozhodně nevysílají. Takže nic převratného a jedná se pouze o „marketingovou“ funkci s naprosto nulovou přidanou hodnotou, pro jejíž používání je nutno mít ve voze velký a nevzhledný display.

Pokud bychom to měli shrnout, nechtěli bychom být instalujícím technikem, který bude zařízení do automobilu montovat – montáž je složitá, navíc v luxusních autech lidé nechtějí mít velký, černo-bílý display na panelu, u kterého ani nelze snížit jas. Velkým mínusem je také nepříjemný zvukový signál hlásící poplach. Plusem je dobrá detekce, relativně nízký počet falešných poplachů (Beltronics STi-R PLUS však nemá žádné). Nenašli jsme však důvod, proč dát až 50 000 Kč za toto zařízení, které oproti léty prověřeným modelům nepřináší prakticky nic nového. Naopak na nás působilo „nehotovým“ dojmem. V zahraničních zdrojích jsme se navíc dozvěděli, že Stinger měl v minulosti poruchovost relativně vysokou a ani spolehlivost tedy nebude silnou stránkou tohoto zařízení. Podle nás tedy Stinger v současné době rozhodně HIGH-END produktem není…

UPDATE 30.7.2012: Bylo zjištěno, že ač je prodejci tento antiradar prezentován jako spolehlivý při detekci radarů Multaradar CD používaných na Slovensku, není tomu tak a detekce je velmi často nedostatečná. Informace od dovozce nám tedy příjde minimálně velice nesolidní, viz video:

Za zapůjčení tohoto antiradaru děkujeme prodejci antiradar-shop.cz

Klady a zápory

Kvalitní detekce radarů
Homologace pro montáž do vozidla
GPS funkce, včetně databáze úsekových měření – pouze pro ČR
Možnost propojit jej s rušičkou Stinger Laser, která ale při testech naprosto propadla
Málo falešných polachů
Vysoká pořizovací cena
Nutná pevná instalace
Nepřesná GPS databáze
Složitá instalace - velké součásti zařízení
Zastaralý display, nepříjemná zvuková upozornění

Hodnocení 3 bodů z 5

[GALERIE=/gallery/stinger-dsi-computer]